Friday, March 30, 2012

DİVAN ÇUKURHAN OTEL - ULUS






Divan Çukurhan Otel; Ankara’ nın eski ve tarihi mahallesi ULUS’da Ankara Kalesinin büyük giriş kapısının karşısında yer
alıyor.










Divan Çukurhan Otel is an amazing hotel in the most historical and ancient neighborhood of Ankara: ULUS, just in front of the big door entrance for the Ankara Castel.

















Otelle ilgili daha geniş bilgiye bu adresten ulaşabilirsiniz: http://www.divan.com.tr/TR/Hotel-Destinations/Divan-Cukurhan/

You can find more information about the hotel here: http://www.divan.com.tr/TR/Hotel-Destinations/Divan-Cukurhan/





500 yıllık bu mekan eskiden kervansaray olarak kullanılıyormuş.Şimdilerde tamamen restore edilen mekan gerçekten görmeye değer.3 gün süren çekimler boyunca (gün doğumu ve günbatımı dahil) ; otelin içini, dışını ve restoran bölümünü tamamıyla çektik.










It has more than 500 years and was a caravansaray,now is totally renewed and the interiors are amazing.The shot was taken for the interiors, external and restaurant.It was a job of 3 days, including sunrise and sunset shooting for external.







Bu çekim için ,iç mekanlarda flaş kullanmasak da, tabii ki bazı ek ışıklara ihtiyaç duyduk.Bu projede ; soft box içine yerleştirilmiş, 5700k devamlı ışık kullandım ki bu hem çok güçlü hem de çok az elektrik harcıyor. Her bir soft box’ ta 85 watt’ lık 2’ şer lamba vardı( 600 watt’ a eş değer). Tabii ki her oda için tek tek beyaz dengesi test edildi.









For the interiors, in this case, we didn’t use flashes, some supplementary light sometimes was needed of course. For this assignment I prepared some 5700k continue lights ( low electricity consumption, powerful),inside a soft box. In each soft box there was 2 bulb of 85 watts ( 600 watts equivalent). In every single room the white balance card was used with a shoot.








Çekimin genelinde tripodlar ve kumanda kullandık. HDR tekniği kullanmadık ama konsept aynıydı.Fotoğrafların çoğu 0EV olarak iyi olsa da, bazıları için –örneğin avize ya da çerçeve gibi nesneler için) post prodüksiyonda 0EV ile +-2EV fotoğrafları birleştirdik ki mekanın atmosferini daha iyi bir ışıkta verebilelim.







Most of the shooting was done with tripods and remote shooter and always in bracketing of +-2 EV.We didn’t use HDR technique, but the concept is the same. Most of the photos are good in 0EV, but some particular, some lights for example or some frame we mix in post production, to have all the ambient and the room in good light.







Kullandığım mak


ina: Canon 5D Mark II.

Lensler: Canon L series 17-35 mm f 2.8,

Canon L series 24-105 mm.







The camera was a Canon 5d mark II

the lenses in this case was:

Canon L series 24-105 mm.

Canon L series 17-35 mm f 2.8,,









Panoramik fotoğraflar ise ,ayrı ayrı 8 karenin birleşiminden elde edildi .

The Panorama pictures is the stitching of 8 different photos , I think is amazing.

Bu çekim Garaj Tasarım için yapılmıştır. http://www.garajtasarim.com/

Wednesday, March 28, 2012

PEPERONCINO RESTAURANT , ANKARA

Geçtiğimiz yılın Haziran ve Ekim aylarında,Ankara 'da bulunan -şehrin en iyi İtalyan restoranı -Peperoncino Restaurant' ta 2 çekim yaptık.

http://www.peperoncino.com.tr/

Restoranın ortağı ve şefi Daniel Evangelista İtalyan mutfağı hakkındaki bilgisi ,yeteneği ve 15 yıllık deneyimiyle,dünya çapında bir şef.

In June and October I made 2 food shooting in the best Italian restaurant in Ankara, Peperoncino.

http://www.peperoncino.com.tr/

The chef , and co-owner, is Daniel Evangelista, is a very good Italian Chef with more than 15 years of expertise of Italian food around the world.





Çekim başlamadan önce tüm yiyecekler ve sunum ,çekim için hazırlanmıştı.Ne kadar lezzetli olduklarını ise söylememe gerek yok sanırım.:)



All the food was prepared at the moment of shooting, so all fresh and... delicious.:)




Yiyecek çekimlerinde ,görüntü ve kompozisyon çok önemlidir.Hele ki çekim için yeni hazırlanmış bir yiyeceği çekiyorsanız, aradaki farkı gözle görebilirsiniz.Nerdeyse yiyecekteki lezzeti, fotoğraftan almak mümkündür.


When you shoot food , the shape and the composition is always very important. But if you' re shooting a '
just prepared dish' , you may see the difference. You can even “taste” it from the photo .



Bu etkiyi .sağlamak için, kompozisyonda kullanılacak tüm materyalin( uygun şarap, uygun şişe, doğru seçilmiş servis ve masa gibi) önceden hazırlanmış olması gerekiyor.



To achieve this your set have to be ready and all the different stuff for the table (like right wine, right bottle, right table service ) have to be ready or near you.




Örneğin bu çekimde amaç; fotoğrafa bakar bakmaz, yiyeceğin ne kadar taze, lezzetli ve hoş ve çekici olduğunun görülmesiydi.


All the goal here was to have the food fresh, tasty, cool and attractive just looking at the photos.



Çekim gerçekten iyiydi.Restoran çalışanları da çekim boyunca çok yardımcı oldular.Bu tür çekimlerde tek problem...Çektiğim ürünü ziyan etmiyorum.Böylece benim gibi iyi yemek seven biri için bu çekimler 'cenette bir gün ' oluyor. :)

The shooting sessions was so good, and the staff of the restaurant helped a lot . The only problem with this kind of shooting is that... I like to eat and this kind of jobs are something like ' paradiso' for me.:)



Yiyeceği ve masayı çekmek için 3 farklı ışık kullnadım.


-
2 Multiblitz 300 watt (şemsiye ile)-
1 Hensel 500 watt (softbox ile)


To shoot the food and the table properly I use 3 different source light.

- 1 Hensel 500 watt with softbox

- 2 Multiblitz 300 watt with white umbrella



Kameram Canon 5D Mark II ,laptopa bağlı bir biçimde yanımdaydı ki çeker çekmez , geniş ekranda işin kalitesini kontrol edebileyim.Tabii ki, tripod da kullandık.



Camera was a Canon 5D Mark II, tethered with a laptop, to check immediately the result on large screen. A tripod was with us too of course.




Post Prodüksiyon:

Beyaz dengesini sağlamak ve jpg 'ye dönüştürmek için Canon DPP kullandım.Fotoğrafları jpg'ye dönüştürdükten sonra ise çok az bir Photoshop kullanarak...son hallerine getirdim.



Post production:

Canon DPP for white balance and develop in Jpg. Photoshop for final post production, in this case use very few of it.